కోవిడ్ -19 ప్రభావం: హోండా నాలుగు ప్లాంట్లలో ద్విచక్ర వాహనాల ఉత్పత్తిని నిలిపివేసింది

Image
దేశవ్యాప్తంగా కొనసాగుతున్న కోవిడ్ -19 సంక్షోభం మధ్య ఉత్పత్తిని మూసివేసిన తాజా వాహన తయారీ సంస్థ హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా.  పెరుగుతున్న కోవిడ్ -19 కేసులు మరియు దేశవ్యాప్తంగా ఏర్పడిన సంక్షోభాల మధ్య హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా (హెచ్‌ఎంఎస్‌ఐ) భారతదేశంలో తాజా వాహన తయారీ సంస్థగా నిలిచింది.  కోవిడ్ 19 యొక్క రెండవ వేవ్ మరియు దేశంలోని వివిధ నగరాల్లో బహుళ లాక్డౌన్ల కారణంగా ప్రస్తుత తీవ్ర పరిస్థితుల దృష్ట్యా ద్విచక్ర వాహనాల తయారీదారు ఈ రోజు దాని ఉత్పత్తి కార్యకలాపాలను తాత్కాలికంగా నిలిపివేయాలని నిర్ణయించారు. మే 1, 2021 నుండి మొత్తం నాలుగు ప్లాంట్లు. ఈ ఉత్పత్తిని నిలిపివేయడం మే 15 వరకు కొనసాగుతుంది.  హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా దాని తయారీ సౌకర్యాలను హర్యానాలోని మనేసర్, రాజస్థాన్‌లోని తపుకర, కర్ణాటకలోని నర్సపుర, గుజరాత్‌లోని విఠాలపూర్‌లో ఉన్నాయి. హెచ్‌ఎంఎస్‌ఐ తన వార్షిక ప్లాంట్ నిర్వహణ కార్యకలాపాల కోసం వాహన ఉత్పత్తిని తాత్కాలికంగా నిలిపివేయడాన్ని లక్ష్యంగా పెట్టుకుందని చెప్పారు. ద్విచక్ర వాహనాల తయారీదారు మే 15 తర్వాత తన నిర్ణయాన్న...

Kawasaki starts deliveries of 2021 Ninja ZX-10R to Indian customers

For 2021, the Kawasaki Ninja ZX-10R has received a number of new updates from inside out.
It was launched in India in March 2021
The bike gets reworked ergonomics with revised positioning of footpegs and handlebar.

After launching the new Ninja ZX-10R in India in March 2021, Kawasaki has now started delivering the sports bike to the customers in the country. The bike has been currently priced at ₹14.99 lakh (ex-showroom) and in the latest 2021 iteration, it comes out to be close to ₹1 lakh costlier than the model it has replaced. Even after the price hike, it still is one of the most affordable litre-class superbikes of its segment.

For 2021, the motorcycle has received a number of new updates from inside out. For starters, there is a tweaked front fascia with design hints from the flagship Ninja H2 hyperbike. The headlamps look way sharper featuring a larger central air intake and winglets that provides the bike 17% more downforce.

At the heart of the motorcycle sits a 998 cc, inline four mill that is responsible for churning out 200 bhp of maximum power and 114 Nm of peak torque. The engine comes mated to a six-speed manual transmission. Kawasaki has reworked the gear ratios and installed a new oil cooler. In addition to that, it has also received a revised exhaust system and electronic throttle valves. There are updates to the features list as well. Speaking of which, it gets a Bluetooth-enabled TFT console, electronic cruise control, three riding modes with four customisable modes, launch control, five-stage traction control, cornering ABS and engine brake control.

The bike also gets reworked ergonomics with revised positioning of footpegs and handlebar.

Popular posts from this blog

it's for Sale, Mahindra Scorpio LX BS IV

All about Honda CB350RS

Bajaj Dominar 250 and Dominar 400 get a price hike