కోవిడ్ -19 ప్రభావం: హోండా నాలుగు ప్లాంట్లలో ద్విచక్ర వాహనాల ఉత్పత్తిని నిలిపివేసింది

Image
దేశవ్యాప్తంగా కొనసాగుతున్న కోవిడ్ -19 సంక్షోభం మధ్య ఉత్పత్తిని మూసివేసిన తాజా వాహన తయారీ సంస్థ హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా.  పెరుగుతున్న కోవిడ్ -19 కేసులు మరియు దేశవ్యాప్తంగా ఏర్పడిన సంక్షోభాల మధ్య హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా (హెచ్‌ఎంఎస్‌ఐ) భారతదేశంలో తాజా వాహన తయారీ సంస్థగా నిలిచింది.  కోవిడ్ 19 యొక్క రెండవ వేవ్ మరియు దేశంలోని వివిధ నగరాల్లో బహుళ లాక్డౌన్ల కారణంగా ప్రస్తుత తీవ్ర పరిస్థితుల దృష్ట్యా ద్విచక్ర వాహనాల తయారీదారు ఈ రోజు దాని ఉత్పత్తి కార్యకలాపాలను తాత్కాలికంగా నిలిపివేయాలని నిర్ణయించారు. మే 1, 2021 నుండి మొత్తం నాలుగు ప్లాంట్లు. ఈ ఉత్పత్తిని నిలిపివేయడం మే 15 వరకు కొనసాగుతుంది.  హోండా మోటార్‌సైకిల్ మరియు స్కూటర్ ఇండియా దాని తయారీ సౌకర్యాలను హర్యానాలోని మనేసర్, రాజస్థాన్‌లోని తపుకర, కర్ణాటకలోని నర్సపుర, గుజరాత్‌లోని విఠాలపూర్‌లో ఉన్నాయి. హెచ్‌ఎంఎస్‌ఐ తన వార్షిక ప్లాంట్ నిర్వహణ కార్యకలాపాల కోసం వాహన ఉత్పత్తిని తాత్కాలికంగా నిలిపివేయడాన్ని లక్ష్యంగా పెట్టుకుందని చెప్పారు. ద్విచక్ర వాహనాల తయారీదారు మే 15 తర్వాత తన నిర్ణయాన్న...

what's new in kia seltos 2021

2021 Kia Seltos gains a number of new features and of course the brand’s new logo; new variants and transmission are also part of the package
In a recent digital event, Kia Motors India announced to be renamed Kia India, and a number of launch places were put into place. Just as they said, the updated 2021 Kia Seltos and Sonet have gone on sale in the domestic market and the former is priced between Rs. 9.95 lakh and Rs. 17.65 lakh (both prices, ex-showroom).

Moreover, in the early stages of next year, the brand confirmed to enter a new segment and we expect it to be in the seven-seater MPV space as a people mover was caught testing recently. The Seltos and Sonet have become the first Kia models within the domestic range to gain the new logo and a host of new changes accompany it.


The mid-size SUV also has its variants rejigged and new features added as part of the MY2021 revision. The five-seater’s HTX+ 1.5L diesel automatic variant was discontinued already and the iMT HTK+ and the GTX(O) MT have stepped in its place. This meant a new gearbox has been added to the 1.5-litre naturally-aspirated petrol engine’s lineup, especially in the HTK+ grade.

In addition, the new GTX (0) variant sees the 1.4-litre turbocharged petrol engine gaining a six-speed manual transmission this time around for the first time. In a similar fashion to the second-generation Hyundai Creta, a paddle shifter transmission has been added to the automatic trims and on the inside, safety and connectivity features have also been improved.

A new voice command feature “Hello Kia” enables new functions such as sunroof opening and closing, climate control task, and so on. The HTK+ iMT trims get an electric sunroof, automatic climate control and wireless phone projection while remote engine start on smart key in the manual trim of all variants except for HTE and HTK is also available.


2021 Kia Seltos-2

The HTX, HTX+ and GTX (O) trims gain ESC, HSA, VSM and BA. With no change in performance, the same 1.5-litre petrol, the 1.5-litre diesel and the 1.4-litre turbo petrol engines would be utilised. The bigger petrol kicks out 115 PS and 144 Nm while the solo diesel delivers 115 PS and 250 Nm. The turbo petrol makes 140 PS and 242 Nm.


Popular posts from this blog

it's for Sale, Mahindra Scorpio LX BS IV

All about Honda CB350RS

Bajaj Dominar 250 and Dominar 400 get a price hike